Case studies, Verpakkingsoplossingen

Hoe kunnen een unieke verpakking en ‘unboxing’-ervaring de waarde van uw merk en producten verhogen?

25 okt 2022 —
Afdrukken
Verpaking ontworpen met een ‘schuif-functie’

Voor de lancering van Magnify, een keramische coating voor auto’s met een unieke samenstelling, wilde onze klant Tershine dat zijn product zich direct vanaf de verpakkingsfase al zou onderscheiden van de concurrentie. We zijn deze uitdaging in het volste vertrouwen aangegaan, en hebben bijgedragen aan het creëren van een uitzonderlijke merkervaring!

Voor de lancering van Magnify, een keramische coating voor auto’s met een unieke samenstelling, wilde onze klant Tershine dat zijn product zich direct vanaf de verpakkingsfase al zou onderscheiden van de concurrentie. We zijn deze uitdaging in het volste vertrouwen aangegaan, en hebben bijgedragen aan het creëren van een uitzonderlijke merkervaring!

De uitdaging van de klant

Tobias Ericson, de oprichter van Tershine, is jaren geleden bescheiden begonnen in de garage van zijn vader, en heeft sindsdien een succesvol bedrijf opgebouwd, (onder meer) dankzij zijn uitstekende kennis van de sector en de beschikbare marketinginstrumenten. In het kader van de lancering van Magnify, de nieuwe keramische autocoating van het merk, was het daarom belangrijk dat het product zich in de markt zou onderscheiden door zijn verpakking.

De verpakking moest de kwaliteit van het product uitdrukken en het net zo prachtig laten stralen als auto’s na het gebruik van Magnify, maar moest ook een unieke ‘unboxing’-ervaring met een 'wow’-effect creëren, om op die manier merkvoorkeur te genereren.

De oplossing van Antalis

Om klanten een verbazingwekkende algehele indruk en een unieke ervaring bij het openen te bieden, werd de verpakking ontworpen met een ‘schuif-functie’: de bovenkant van de verpakking schuift omhoog en het gedeelte met het product blijft op zijn plaats, zodat het product op een uiterst gestroomlijnde manier wordt onthuld.

 

Binnenin de verpakking is het schuimrubber exact uitgesneden op de productafmetingen, om de fles mooi en stevig op zijn plaats te houden.

Om het merk te weerspiegelen en te 'spelen’ met het glossy uiterlijk dat Magnify creëert, was het duidelijk dat het woord ‘gloss’ in de boodschap van de verpakking moest worden opgenomen.

De gekozen boodschap was 'Pull for maximum gloss’, om klanten te verleiden de doos te openen om te zien wat erin zou zitten. Deze boodschap werd op de voorkant van de verpakking geprint om maximale aandacht te trekken. Het totale effect werd nog versterkt door de zwarte kleur van de doos, als uiting van de hoogwaardige kwaliteit van het product.

 

Verpakking in verchroomd zwart als uitdrukking van hoogwaardige kwaliteit

Resultaten

De videoclip voor de introductie van Magnify en de uitschuifbare verpakking werd met overweldigend positieve reacties ontvangen op sociale media, van mensen die het product in de exclusieve verpakking wilden kopen tot algemene lovende reacties op de opvallende doos.

Het product werd ongelooflijk vaak bekeken en de verpakking zorgde ervoor dat veel klanten graag wilden zien wat er in de doos zou zitten. De exclusieve uitstraling van de doos onderscheidt het merk onmiskenbaar van de concurrentie.
 

tevreden consumenten reacties

Foto van Tobias Ericson, oprichter en CEO van Tershine

 

"Ik wilde een verpakking die niemand anders had, het liefst met een daadwerkelijke functie. Het hele proces is door Antalis uiterst professioneel uitgevoerd, van idee tot afgewerkt product."


Tobias Ericson
Oprichter en CEO van Tershine

Voordelen

picto Unieke ‘unboxing’-ervaring

Unieke ‘unboxing’-ervaring

De ‘schuif’-functie creëert een fantastische ervaring bij het openen.

picto Uitzonderlijke klantenervaring

Uitzonderlijke klantenervaring

De verpakking zorgt voor een klantenervaring die de klant zich nog lang daarna herinnert, wat bijdraagt tot het ‘top-of-mind’ effect.

picto Merkbouw

Merkbouw

De verpakking trekt veel aandacht, waar zowel het product als het bedrijf van profiteren.

Verleende diensten

Antalis Packaging Smart Design logo

Wij ontwerpen verpakkingen en op maat gemaakte oplossingen die passen bij uw individuele specificaties en die de consumentenervaring verbeteren.

Antalis Packaging Smart Tech Design logo

We creëren op maat gemaakte high-tech oplossingen om aan al uw specifieke zakelijke uitdagingen te voldoen.