Case studies, Packaging case studies

Een sterk merkimago en klantenervaring bouwen

01 jan 2023 — Klantenervaring; Merkverpakking; Geoptimaliseerd verpakkingsproces; Unboxing
Afdrukken
Man sluit grijze verpakking

Trendhim, een juwelendetailhandelaar voor mannen, wist dat iedereen een verhaal te vertellen had. En dus was hun doel om klanten aan te moedigen hún verhaal te vertellen. Daarom hielpen we Trendhim hun merk-DNA te vertalen naar een onvergetelijke klantenervaring: één die hun eigen unieke verhaal onthulde.

Trendhim, een juwelendetailhandelaar voor mannen, wist dat iedereen een verhaal te vertellen had. En dus was hun doel om klanten aan te moedigen hún verhaal te vertellen. Daarom hielpen we Trendhim hun merk-DNA te vertalen naar een onvergetelijke klantenervaring: één die hun eigen unieke verhaal onthulde.

De uitdaging van de klant

Trendhim werd opgericht vanuit de sterke overtuiging dat iedereen een verhaal te vertellen heeft. Hun doel was daarom hun klanten te helpen om via juwelen en accessoires hun eigen verhalen te vertellen. Wat in een klein appartement was begonnen, groeide al snel uit tot een wereldwijd succes.

Met dit groeiende succes werd het voor Trendhim belangrijk om hun merk-DNA  bij elk contact met de klant over te dragen … vooral door een verpakking te gebruiken die een verhaal kan vertellen en die zowel de klantenervaring als de loyaliteit vergroot.

De oplossing van Antalis

Antalis creëerde een unieke verpakking die als een echte merkambassadeur fungeerde. Alle dozen en enveloppen hadden een moderne grijze kleur die aansloot bij het logo.

Overeenkomstig hun wens om een verhaal te vertellen, werden er korte opmerkingen aan de verpakking toegevoegd.

Om een verfijnde uitstraling te creëren, werd aan elk detail gedacht: wit vulmateriaal en een matte lak om de opdruk tijdens het vervoer te beschermen.

En om het verpakkingsproces te versnellen, vond Antalis tot slot vier maten papier die zonder plakband dicht konden worden gedaan en met het verzendlabel konden worden afgesloten. Dit bespaarde verpakkingstape én tijd voor de gebruikers. Een speciale luchtkussenenvelop werd gebruikt met de opening aan de lange zijde, zodat het verpakken eenvoudiger werd en het verpakkingsproces nog verder werd geoptimaliseerd.

Een grijze merkverpakking met daarin een portefeuille

 

een grijze merkverpakking met daarin een sjaal

Foto van Mark Rosenkjær, Antalis Expert

 

 

 

"Trendhim wilde het merk-DNA vereenvoudigen en een onvergetelijke koopbeleving creëren."


Mark Rosenkjær
Antalis-expert

Het proces

Om te voorzien in de behoeften van Trendhim en het DNA van het merk zo effectief mogelijk over te brengen, werden drie stappen gevolgd:

  • Onderdompeling in het universum van de klant via besprekingen en verduidelijking van de wensen.
  • Testfase om ervoor te zorgen dat de kleur en opdruk aansluiten bij het merk.
  • Productie en implementatie van de nieuwe verpakking.

De verleende diensten

Antalis Packaging Smart Consult logo

Smart Consult ontwikkelde een optimale, tijdbesparende en milieuvriendelijke verpakking.

Antalis Packaging Smart Design logo

Smart Design ontworp een ‘look and feel’ die bij hun imago paste.

Voordelen

Picto Een geoptimaliseerde ervaring

Een geoptimaliseerde ervaring

Bedrukte verpakking die paste bij hun merk en een klantenervaring creërde die de verwachtingen overtrof.

Picto Tijdsbesparing

Tijdsbesparing

Er werden vier maten van papieren verpakkingen gevonden die zonder plakband dicht konden worden gedaan en met het verzendlabel konden worden afgesloten.

Picto Milieu

Milieu

Alle dozen werden in Europa gemaakt met FSC-gecertificeerd papier.