Trendhim, een juwelendetailhandelaar voor mannen, wist dat iedereen een verhaal te vertellen had. En dus was hun doel om klanten aan te moedigen hún verhaal te vertellen. Daarom hielpen we Trendhim hun merk-DNA te vertalen naar een onvergetelijke klantenervaring: één die hun eigen unieke verhaal onthulde.
Trendhim, een juwelendetailhandelaar voor mannen, wist dat iedereen een verhaal te vertellen had. En dus was hun doel om klanten aan te moedigen hún verhaal te vertellen. Daarom hielpen we Trendhim hun merk-DNA te vertalen naar een onvergetelijke klantenervaring: één die hun eigen unieke verhaal onthulde.
Trendhim werd opgericht vanuit de sterke overtuiging dat iedereen een verhaal te vertellen heeft. Hun doel was daarom hun klanten te helpen om via juwelen en accessoires hun eigen verhalen te vertellen. Wat in een klein appartement was begonnen, groeide al snel uit tot een wereldwijd succes.
Met dit groeiende succes werd het voor Trendhim belangrijk om hun merk-DNA bij elk contact met de klant over te dragen … vooral door een verpakking te gebruiken die een verhaal kan vertellen en die zowel de klantenervaring als de loyaliteit vergroot.
Antalis creëerde een unieke verpakking die als een echte merkambassadeur fungeerde. Alle dozen en enveloppen hadden een moderne grijze kleur die aansloot bij het logo.
Overeenkomstig hun wens om een verhaal te vertellen, werden er korte opmerkingen aan de verpakking toegevoegd.
Om een verfijnde uitstraling te creëren, werd aan elk detail gedacht: wit vulmateriaal en een matte lak om de opdruk tijdens het vervoer te beschermen.
En om het verpakkingsproces te versnellen, vond Antalis tot slot vier maten papier die zonder plakband dicht konden worden gedaan en met het verzendlabel konden worden afgesloten. Dit bespaarde verpakkingstape én tijd voor de gebruikers. Een speciale luchtkussenenvelop werd gebruikt met de opening aan de lange zijde, zodat het verpakken eenvoudiger werd en het verpakkingsproces nog verder werd geoptimaliseerd.
"Trendhim wilde het merk-DNA vereenvoudigen en een onvergetelijke koopbeleving creëren."
Mark Rosenkjær
Antalis-expert
Om te voorzien in de behoeften van Trendhim en het DNA van het merk zo effectief mogelijk over te brengen, werden drie stappen gevolgd:
Smart Consult ontwikkelde een optimale, tijdbesparende en milieuvriendelijke verpakking.
Smart Design ontworp een ‘look and feel’ die bij hun imago paste.
Bedrukte verpakking die paste bij hun merk en een klantenervaring creërde die de verwachtingen overtrof.
Er werden vier maten van papieren verpakkingen gevonden die zonder plakband dicht konden worden gedaan en met het verzendlabel konden worden afgesloten.
Alle dozen werden in Europa gemaakt met FSC-gecertificeerd papier.